ZÁPIS ŽÁKŮ
Zápis do ZUŠ na školní rok 2026/2027
se koná v prvním červnovém týdnu 2026.
Přihlášení k talentové zkoušce
v průběhu školního roku 2025/2026
Vyplňte přihlášku Vyplnění přihlášky klikněte zde...
a kontaktujte zástupkyni ředitele Julii Valentovou
na tel. 739 451 285 nebo e-mail valentova@zusliberec.cz,
která Vám poskytne více informací.
Děkujeme a těšíme na vás, Vaše ZUŠka
Studijní zaměření ZUŠ Liberec
H U D E B N Í O B O R
individuální hra na hudební nástroj, komorní a orchestrální hra
sólový zpěv, sborový zpěv Severáček
T A N E Č N Í O B O R
klasický, lidový a současný tanec
taneční průprava, improvizace, gymnastika
V Ý T V A R N Ý O B O R
kresba, malba, grafika, animace, sklo, šperk
socha, keramika, architektura
LITERÁRNĚ DRAMATICKÝ OBOR
divadlo, pohyb, hlas, tvůrčí psaní, audiovizuální tvorba
moderování, literatura, improvizace
Kritéria, na jejichž základě přijímáme žáky do ZUŠ Liberec
Obecná
- Schopnost samoobslužnosti a reagování na pokyny učitele, úroveň komunikačních dovedností dítěte.
- Charakteristika spolupráce dítěte při zápisu (aktivní, průměrná, pasivní).
Hudební
- Intonační a rytmické předpoklady – zpěv lidové písně.
- Schopnost udržení tempa a opakování rytmického modelu např. tleskáním.
Taneční
- Schopnost udržení tempa a opakování rytmického modelu např. tleskáním.
- Reagovat pohybem na změny v hudbě (pomalu, rychle, zastavení...).
- Předvést pohybovou představivost – zatančit podle jednoduchého zadání (ptáček, koník...).
- U dětí starší devíti let jsou v průběhu přijímacího řízení testovány také fyzické předpoklady (držení těla, ohebnost, předklon, nárty...).
Výtvarná
- Uchazeč o přípravné studium, 1. a 2. ročník prvního stupně dokáže dle pokynů učitele samostatně nakreslit barevně ilustraci ke známé pohádce (postavy, zvířata).
- Uchazeč o studium v 3. a vyšším ročníku prvního stupně a ve druhém stupni dokáže samostatně nakreslit studii vlastní ruky (stínovaná kresba tužkou) a kresbu lidské postavy zpaměti (kresba tužkou).
Literárně dramatická
- Dobře vyslovovat a artikulovat bez zjevných vad výslovnosti dle věku dítěte.
- Předvést základní pohybové dovednosti – postoj, chůze, poskok dle věku dítěte.
- Formou etud reagovat na pokyny učitele, hodnotí se míra tvořivosti dle věku dítěte.
- Číst text se správnou dikcí (četba textu se nevyžaduje u zájemců o přípravné studium prvního stupně).